Tuesday, April 6, 2010

Ole sitä kivambi Jesuksen etsimisesä

Sielu. Kun rukoilen, tulee sydämeeni tämä ajatus: minä saan nähdä, etten saa mitäön aikaan. On kuin joku vetäisi minua taaksepäin.

Jos tahdon uskoa, ajattelen: minä vain tässä petän itseäni.

Jos tahdon sovittaa armon sanan kohdalleni, ajattelen: en ole kelvollinen.



Opettaja. Kyllä minä tuon uskon.

Koska sinä ennen petit itseäsi huikentelevaisella uskollas,i niin pelkäät myös sitä aina.

Sillä jos sinä menet omalla järjelläsi neuvoa pitämään, etkä katso vakaalla silmällä Jeesukseen ja Hänen niin kalliisti luvattuun lupaukseensa, niin Saatana sekoittaa itsensä siihen.

Mutta ota tarkasti huomioon: Saatanalta tulee kaikki se, mikä pitää sinut poissa tai suistaa sinut pois Jeesuksen luota.


Ah! ole siis sitä kiiwambi Jesuksen etsimisesä!

synti, tuska, levottomuus, ahdistus, pelko ja myös laki ajavat ja vaativat sinua Kristuksen tykö.

Saatana kääntää tuon toisinpäin suistaakseen sinut pois Jeesuksesta ja uskosta. Hän sanelee: "Vieläkös nyt olet tuollainen? Sinä olet siis kadotettu."

Käännä sinä tuo jälleen toisinpäin ja sano: "Ei, vaan juuri sentähden että minä olen tuollainen, niin viheliöinen, levoton, väsynyt, niin turmeltu ja syntinen, niin hidas, niin uskoton, niin täynnä pahoja ajatuksia, ja siksi itsessäni kokonaan kadotettu, niin täytyy minun mennä Vapahtajan luo. Ei pysty kukaan muu kuin vain Hän minua auttamaan.



Tiedä, että Jeesuksella on kärsivällinen, janoava, halajava ja armosta palava sydän sinua kohtaan.

Jos tahdot rukoilla, niin Hän totisesti kuulee sinun rukouksesi,
sillä hän on sanonut:

"Avuksesi huuda minua hädäsäs; niin minä tahdon autta sinua, ja sinun pitä kunnoittaman minua."
Ps. 50:15.

Jeesus sanoo sinusta:

Hän avuksihuutaa minua, sentähden minä kuulen häntä.
Ps. 91:15.

Jos sinä mielelläsi tahdot olla Hänen armonsa omistaja, niin on Hän jo aikaa ennen sanonut myös sinulle:

"Tässä minä olen, tässä minä olen."
Jes. 65:1.



Moni vaivainen sielu antaa Saatanan viedä itsensä pimeyteen, koska hän saattaa heidät pahaan luuloon Jeesuksen sanoista ja sydämestä.

Hän häpäisee ja pilkkaa Herraa Jeesusta heidän tykönään.

Niin hän teki Aadamin ja Eevan kanssa, niinkuin ei olisi Jumala luonut heille täydellistä onnellisuutta.

Opi sinä Jumalan sanasta tuntemaan Saatanan syvyys, kuinka taitavasti hän koiruuttansa jakaa

Pakene kohta Jeesuksen tykö, niin hänen täytyy häpeässä mennä pois.

Älä sinä pakene pois Jeesuksen tyköä, joka sinun edestäsi on kuolemaan käynyt.

Sinä olet pian havaitseva, kuinka hyvä ja armollinen sydän Hänellä on sinua kohtaan.



-- tässä kohdassa kuvataan edelleen sielujemme vihollisen etevää ja taitavaa toimintaa.

Oletko koskaan miettinyt, miten Saatana valehtelee ja jymäyttää meitä?

Mitäs sanoisit tällaiseen sielunvihollisen toimintaan.

Olet rukoilemassa Herraasi ja Jumalaasi - siis todella hurskaassa ja pyhässä tilanteessa, hartaassa rukouksessa, ehkä aivan kyynelet silmissä polvillasi altarilla.

Ei kai siellä nyt sielunvihollista näy?

Mitä vielä!

Sekunnin murto-osassa, ennenkuin ennätät kunnolla asiaa edes huomata, mieleesi tulee - etkä tiedä mistä tulee - kirkas ja selkeä ajatus, että ei tästä rukouksesta mitään apua ole.

Koet aivan henkilökohtaisesti hengessäsi yrittäessäsi rukoilla, kuinka ikäänkuin joku voima olisi vetämässä sinua taaksepäin, pois alttarilta, pois rukouksesta.

-- tällaista tilaa Hollatz tuossa kuvaa, eikä hän puhu teoriaa.

Saatana pystyy syöttämään hyvin nopeasti ja huomaamatta mieleesi ajatuksia - nytkin, kun tätä luet.


-- mitäs ajattelisit tällaisesta sielunvihollisen työstä


kun koko sydämestäsi tahtoisit uskoa, mieleesi juolahtaa "minä vain tässä petän itseäni".

en minä mitään usko

en minä oikeasti mihinkään usko


juolahtaa mieleen niin nopeasti, välähdyksenomaisesti, että luulet sitä omaksi ajatukseksesi.

-- tällaisesta Saatanan petoksesta Hollatz tässä kirjoittaa


-- ja samaan sarjaan tulee tämä ajatus joka näyttää nousevan omasta sydämestäsi

"Jos tahdon sovittaa armon sanan kohdalleni, ajattelen: en ole kelvollinen."

ja todellisuudessa Perkele on siinä vierelläsi ja kuiskuttelee näkymättömänä ajatuksia päähäsi.

Tällä tavoin hän villitsee kansakuntia ja niiden ruhtinaita, syöttää pajunköyttä.

Saatanan "myrkylliset sisään puhallukset" jäljittelevät Hyvän Paimenen ääntä tai ne voivat olla silkkaa pötyä syvyydestä

mutta ne on vaikea huomata ja hyvin mieluisaa ja helposti uskottavaa pajunköyttä.



-- tässä kohtaa Armonjärjestystä puhutaan siitä, kuinka Saatana kääntää ylösalaisin asiat

kun synti ja vaivaisuus ja sairaus ja heikkous ja epäusko vaivaavat, hän kääntää Kristuksen kuvan negatiiviksi niinkuin Lutherille, armottomaksi Tuomariksi, joka piiskaa heiluttaen karkottaa sinut luotaan.

Saatanan valheet syöksevät monta epäuskoon ja ajavat pois Jeesuksen luota.

Tässä neuvotaan

käännä sinä Perkeleen petokset taas toisinpäin!

juuri kaikki tuo totuus omasta vaivaisuudestasi ja viheliäisyydestäsi ja epäuskostasi - ajakoon se sinua nimenomaan Vapahtajan luo, joka yksin voi sinua auttaa.



kaikki se, mikä pitää sinua pois Jeesuksen luota tai mikä suistaa sinut pois Hänen luotaan, on Saatanasta.

sallitaan tällä pääsiäisviikolla Pyhän Hengen heiluttaa tuota taivaallista Raid purkkia

tähdätä luteisiin, kirppuihin, täihin meissä pellavapäissä, jotka nakertavat meitä irti Jeesuksen kalaverkoista

antaa pyhän myrkkytuulen tappaa pahat kasvannaiset hengellisessä elämässämme, jotka peittävät näkyvistämme rakkaan Vapahtajamme

antaa taivaallisen tulen polttaa poroksi kaikki rakennelmat, joita nostamme Jeesuksen Herruutta vastaan omassa elämässämme.

käännetään Saatanan hyökkäykset, sekunnin-murto-osassa mieleemme vilahtavat valheet, täysin nurinkurisesti maalatun Kristuksen, voitoksemme.

paetaan porukalla Jeesuksen turviin.

siinä on semmonen Hyvä Paimen että sudet ulvoen kivusta juoksevat karkuun minkä käpälistään pääsevät.

ne luulivat että Hän on "hyvä paimen" silleen lällärimielessä.

erehtyivät.



"Opi sinä Jumalan sanasta tuntemaan Saatanan syvyys, kuinka taitavasti hän koiruuttansa jakaa

Pakene kohta Jeesuksen tykö, niin hänen täytyy häpeässä mennä pois.

Älä sinä pakene pois Jeesuksen tyköä, joka sinun edestäsi on kuolemaan käynyt.

Sinä olet pian havaitseva, kuinka hyvä ja armollinen sydän Hänellä on sinua kohtaan."

No comments:

Post a Comment