Tuesday, April 6, 2010

Loppusanat

Sielu. Oi mikä suuri vahinko, että minä olen antanut epäuskolle sydämessäni niin kauan sijan enkä näin suurta armoa ja rakkautta ole aikaisemmin tuntenut ja ottanut vastaa, kuin minulle on Jeesuksen veressä ansaittu ja annettu.



Nyt en tahdo enempää antaa estää itseäni

minä tahdon nyt käsittää ja vastaanottaa veren armon

Nyt pitää Jeesuksen oleman minun Vapahtajani, minun rakkauteni, minun armoni, minun autuuteni

Tästä hetkestä pitää Jeesuksen oleman minun JEESUKSENI aina ja lakkaamatta!

ei yhdenkään perkeleen pidä minua Häneltä pois tempaaman.

O Herra Jeesus, julista sinun verinen armosi, vanhurskautesi ja autuutesi enemmän ja enemmän minun sielussani!



Opettaja. Katso, ensin kun sinulta tahdottin riisua pois itse tehdyn vanhurskaudes rääpäle, niin sinä pyrit välttämään niin paljon kuin ikinäsi taisit, ettet olisi tullut syntiseksi omissa silmissäsi, niinkuin se olisi ollut sinulle hengen vaara, kuitenkin sinulle tahdottin silloin antaa jotain parempaa.

Nyt, kun sinu päällesi on tahdottu pukea Kuninkaalliset vaatteet, Morsian vaatteet ja kultaiset kaunistukset (Ps 45:14) olet sinä myös tehnyt niin!



Sielu. Minä otan nyt vastaan sinun armosi, Herra Jeesus, jonka niin mielelläsi annat. Minä en tahdo nyt enempää kartella, minä kiitän sinua ilon kyynelillä.

Nyt minä uskon, että sinä rakastat minua.

Oi Herra Jeesus, sinun jalkaisi juureen lasken minä nyt kaikki minun syntini ja kaiken minun pyhyyteni.

Koko maailma kaiken kunniansa kanssa ei kelpaa minulle nyt ensinkään.

minä iloitsen nyt ainoastaan siitä, että minä olen sinut löytänyt.

Oi kuinka hyvin minun nyt on!

Oi kuinka raskas kuorma on nyt minun päältäni pois otettu!

Nyt vasta alkaa minun sydämeni oikein kukoistamaan!



Nyt vasta alan minä elämään.

Ah minä näen niin suuren armon edessäni, erinomattain sanassa. Peräti toisin ajattelin minä ennen tästä asiasta.

Välistä oli Vapahtaja totisessa tunnossa minua niin läsnä, että minä olisin voinut tarttua Häneen. Kuitenkin estin minä siitä itseni jälleen epäuskon kautta.

Oi minkä suuren armon on JEESUS nyt osottanut niin peräti mahdottomalle ja ilkeälle synti-toukalle, kuin minä olen

Minä mahdan kyllä hävetä sekä minun ylpeyttäni että minun epäuskoani, että minä niin kauan olen itselleni esteeksi ja pahennukseksi ollut.

Nyt tahdon minä mielelläni minun Jeesukseni edessä vaivaiseksi syntiseksi tulla, jonka Hän on kuitenkin ottanut armoonsa ja vapahtanut.

Ah jospa minulla olisi satatuhatta kieltä kiittääkseni minun Vapahtajaani!



Oi aikain Jeesus! nyt olet sinä tullut suureksi ja otolliseksi minun sielussani, nyt on Pyhä Henki sinut kirkastanut minun sydämessäni.

Oi kuinka autuas on se, joka taitaa uskoa.

Ah, jollei minulla tässä mailmassa olisi mitään tekemistä! Jospa minä vain nyt kohta saisin kuolla!

Pois kruunut, pois valtikat.



Opettaja. Autuas olet sinä, joka uskoit, nyt pitää kaikkien taivaan asukkaiden kutsua sinua autuaaksi. Luuk 1.45,48.

Kaikkien Jumalan lasten pitää iloitseman sinun kanssasi ja sinusta

Fariseukset napisewat ja karsaasti katsovat sinun autuuttasi,

sentähden että Jeesus on itse ottanut sinut vastaan niinkuin syntisen, ja nyt syö sinun kanssasi (Luuk. 15:2), pitää ehtoollista sinun kanssasi ja sinä Hänen kanssaan.
Ilm 3:20

He soisivat, että myös he olisivat niin autuaita

maailma on oksentava häväistyksiä sinun ylitsesi, Satana on kiljuva, helvetti on vapiseva.

Mutta ole sinä iloinen: sinun Vapahtajasi rakastaa sinua

Sinun nimesi on kirjoitettu ylös taivaissa.

Ole uskollinen, nöyrä, elä uskossa ja seuraa Karitsaa.



Sielu. Oi kuinka suuri on minun iloni siitä autuudesta, jota minä olen nyt tuntenut ja käsittänyt.

Sula ilo ja riemu on minun sydämessäni.

Armon virta käy minun ylitseni, kaikki maallinen, oli se kuinka kunniallinen tahansa, on minulle aivan halpa

En minä tahdo vaihtaa Vapahtajani armoa kaikkiin mailman tavaroihin.



Opettaja. Nyt pitää rakas Vapahtaja kihlajaisia sinun kanssasi ja lahjoittaa sinulle kihlaussormuksen, se on Lohduttajan, Pyhän Henkensä.

Kyllä sinä mahdat iloita niinkauan, kuin Sulhanen ilmeisesti on tykönäsi. Minä iloitsen sinun kanssassi niinkuin yljän ystäwä.
Joh 3:29.

Minä katselen ja kuuntelen mielelläni sinun iloasi

mutta ne oikeat häät, nimittäin kunnian valtakunda, ei ole vielä.

Sinun Ylkäsi menee vielä kyllä monta kertaa pois sinun luotasi ja vie läsnäolemisensa tunnon, niinkuin opetuslasten lutoa
Matt. 9:15.

silloin ei pitä sen olla outoa ja kaameaa, jos sinun välistä pitää kestää paljon pahaa sisällisesti ja ulkonaisesti kiusauksen alla

Sinä taidat silloin kyllä monta kertaa ajatella, että Herra on minut hylännyt, Herra on minut unhotanut.
Jes 49:14.

Mutta älä tule silloin epäuskoiseksi, niin että lankeat epätietoon ja epäilykseen Vapahtajasi näkymättömästä läsnäolosta

Sinulla on käsissäsi kihlaus liitto, joka on Jeesuksen Sana, jonka Hän sinulle jätti: "Minä kihlaan sinut itselleni iankaikkisesti".
Hos 2:19



Huomaa tuo sana "iankaikkisesti".

Ei Jesus ole muuttuva, vaan niin laupias ja rakas kuin Hän oli sinua kohtan eilen, niin on Hän myös tänään ja iankaikisesti.
Heb. 13:8.

Nämät kihlajaiset owat tapatuneet monen todistajan läsnäollesa, korkeimman Jumalan tuomioistuimen edessä, jonka eteen sinut parannuksessa asetettiin,

kun Jeesus sovintopiinansa ja kuolemansa kautta sinun sijastasi

ja esirukouksensa kautta

sinut vaivaisen syntisen, synnistä ja iankaikkisesta kuolemasta päästi, antoi sinulle oman vanhurskautensa ja valitsi sinut morsiameksensa.


Mutta huomaa, mitä tässä liitossa on:

Kihlausaika häihin asti ei ole vielä se aika, jona tunnemme Vapahtajan näkemisessä ja tuntemisessa, vaan uskossa

niin on jo ammoin päätetty

tyydy siis siihen, ja sitä mieluisemmin, koska Hän on jättänyt sinulle Henkensä armonsa pantiksi

jonka sinun kyllä pitää nähdä ja tuntea sydämessäsi,

Hänen armollisesta nuhtelemisestaan,

kurituksestaan

ja sinun sydämesi sisällisestä huokaamisesta, halusta ja ikävöimisestä Jeesuksen luo.

Sinä tunnet ja havaitset sydämessäsi, että tämä Jeesuksen Henki on ja pysyy ja on se, joka auttaa sinun heikouttasi ja rukoilee hyvää sinun edestäsi sanomattomilla huokauksilla

ja se Henki on todistava sinun henkesi kanssa, että olet Jumalan lapsi.
Rom 8:16,26.



Ehkä omissa silmissäsi olet kaikkein mahdottomin ja suurin syntinen

sillä se on Jeesuksen tahto ja armon järjestys, että meidän, niinkuin uskovaisten ja armoitettujen sielujen, pitää hamaan kuolemaan asti makaaman hengen köyhyydessä Jeesuksen ristin vieressä ja kerjätä armoa niinkuin kaikkein viheliäisimmät syntiset.

Ja kaiken tämän alla saat sinä olla juuri vahva siitä, että aina olet saava havaita ja tuta Pyhän Hengen todistuksen sydämessäsi, ja ymmärtää, että Hän on itse Aamen, se uskollinen ja totinen Todistaja

Usko sinä ainoastaan Jumalan ja Jesuksen Sana, niin et tule petetyksi, vaan totisesti autuaaksi ajassa ja iankaikisuudessa.



Sielu. Aamen, tapahtukoon minulle niinkuin olet sanonut!

Opettaja. Aamen, tapahtukoon sinulle niinkuin olet uskonut, Aamen.

Kirjoittanut: mama
Aamen!

Kirjoittanut: immata

No comments:

Post a Comment